Acasa » Stiri Deva » Oancea după primul an de mandat: „2018 a fost deosebit de dificil”

Oancea după primul an de mandat: „2018 a fost deosebit de dificil”

Situaţiile de criză pe care a trebuit să le rezolve şi „punerea pe roţi” a mai multor proiecte dorite de cetăţeni, dar blocate din diferite motive, au dominat primul an de mandat al primarului Devei, Florin Oancea. Din 2019, reşedinţa de judeţ poate spera la o revigorare atât administrativă cât şi economică.

Anii petrecuţi în mediul privat, între 2010 şi 2018, l-au făcut pe Florin Oancea să uite multe dintre metehnele lucrului în sistemul public. Primarul Devei şi-a început expunerea de ieri declarând că i-a fost foarte greu să schimbe mentalitatea angajaţilor din Primărie. „Fiecare trebuie să înţeleagă, şi eu cred că în mare măsură au înţeles, cei care n-au înţeles o parte au plecat, alţii poate că vor mai pleca, trebuie să ştie că atâta timp cât sunt angajaţi în instituţia Primăriei şi suntem, cu toţii, plătiţi de către cetăţeni, serviciile pe care le oferim cetăţenilor trebuie să fie de o cât mai bună calitate”, a declarat Oancea.

Proiecte depuse pe ultima sută de metri

O altă provocare pentru Oancea a fost continuarea proiectelor aflate în derulare, dar şi finalizarea documentaţiilor pentru proiectele pentru care se doreşte atragere de finanţare europeană sau guvernamentală: „Nu mi-am imaginat că acest an, care a trecut, a fost un an deosebit de dificil, a fost un an în care am fost pus în situaţia de a gestiona foarte multe situaţii de criză. Nu mi-a plăcut niciodată să vorbesc despre trecut şi să spun ce n-au făcut alţii şi trebuiau să facă, dar realitatea aceasta este. Cred că 80 la sută din energia mea, din eforturile mele şi ale colegilor, a fost de a duce la bun sfârşit unele proiecte care aveau dead-line în cursul anului 2018, proiecte care, din diferite motive, obiective, subiective, au fost neglijate şi ne-am trezit în situaţia în care termenul de depunere a unor documentaţii pentru proiecte, fie pe fonduri europene, fie pe fonduri guvernamentale (la Compania Naţională de Investiţii, la Ministerul Dezvoltării Regionale) s-au depus, cu mari emoţii, pe ultima sută de metri.” Primarul Devei a adăugat că, până la 31 decembrie, Primăria va depune un proiect în valoare de 24 de milioane de euro pe axa dedicată „mobilităţii urbane”. Acesta cuprinde, de fapt, alte trei sub-proiecte referitoare la piste de biciclişti, reamenajarea zonei pietonale şi dotarea serviciului de transport public local.

„În acel moment nu am avut nicio soluţie”

Iar când vine vorba de transport local, Oancea mai are o situaţie de criză de amintit. La 1 septembrie, fostul operator de transport a refuzat să-şi mai scoată maşinile pe trasee. După cinci zile, în Deva circulau autobuze închiriate de la Primăria Timişoarei. La anul vor circula autobuze Euro 5, second-hand, pentru că ele urmează să fie înlocuite, peste doi sau trei ani, cu autobuze electrice, cumpărate din fonduri europene nerambursabile. ”Criza a durat cinci zile. Dar vă mărturisesc acum că acele cinci zile mi s-au părut cinci ani. În momentul în care am primit informaţia că la 1 septembrie Deva nu va avea transport local, în acel moment nu am avut nicio soluţie. (…) Din luna ianuarie, vom avea alte autobuze şi microbuze. Ele nu sunt noi, pentru c-au fost multe discuţii. Financiar nu rentează să cumperi un autobuz nou, la 150.000 – 200.000 de euro, pentru că peste doi sau trei ani vom fi puşi în situaţia de a le valorifica. Am preferat microbuze şi autobuze second dar de o calitate mult mai bună decât cele care sunt astăzi pe trasee”.
La capitolul „realizări”, Oancea a mai menţionat reasfaltarea a 22 de străzi şi înlocuirea lămpilor de iluminat cu unele pe bază de led-uri pe aproape 40 la sută din lungimea reţelei, proces care va continua şi anul viitor şi va reduce la jumătate factura de curent electric.

2019, anul investiţiilor – bombă?

Tot ieri, primarul Devei a mai declarat că, foarte probabil, anul viitor trei investiţii foarte importante vor fi făcute în Deva: o unitate de producţie, pe 15 hectare, la Sântuhalm (între service-ul Opel şi Macon – n.red.), în valoare de câteva zeci de milioane de euro, o altă investiţie de 10 milioane de euro, plus o apropiată funcţionalizare a complexului construit la ieşirea din Deva spre Sântuhalm, iniţial în scopuri comerciale, investiţie blocată cu 10 ani în urmă. Florin Oancea a adăugat însă că nu doreşte să furnizeze mai multe detalii, din dorinţa de a nu păţi cum au păţit alţi primari. „S-au pierdut multe investiţii, în România, pentru că anumiţi primari, din dorinţa lor de a ieşi în faţă, au spus mai repede decât trebuia”.


Source: http://glasul-hd.ro/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com