Acasa » Stiri Deva » ATELIERE STUDENȚEȘTI ȘI WORKSHOP-URI CU ANGAJATORI, ÎN CADRUL PROIECTULUI „PRO-ECHITATE” – UN PROIECT DEDICAT ORIENTĂRII ÎN CARIERĂ A ELEVILOR ȘI STUDENȚILOR

ATELIERE STUDENȚEȘTI ȘI WORKSHOP-URI CU ANGAJATORI, ÎN CADRUL PROIECTULUI „PRO-ECHITATE” – UN PROIECT DEDICAT ORIENTĂRII ÎN CARIERĂ A ELEVILOR ȘI STUDENȚILOR

În perioada 3 mai – 14 decembrie 2018, UNIVERSITATEA „1 DECEMBRIE 1918” DIN ALBA IULIA derulează proiectul „PROGRAM INTEGRATIV DE CREȘTERE A ECHITĂȚII SOCIALE PENTRU ELEVII ȘI STUDENȚII DIN MEDIILE DEFAVORIZATE PRIN MĂSURI DE FACILITARE A ACCESULUI LA STUDII ȘI A INSERȚIEI PE PIAȚA MUNCII (PRO-ECHITATE)”, cofinanţat de către Ministerul Educaţiei Naţionale, prin  Fondul de Dezvoltare Instituţională destinat universităţilor de stat – Contract CNFIS-FDI-2018-0024, director de proiect: Conf. univ. dr. Lucian Marina.

Proiectul are ca principal obiectiv creșterea echității în accesul la studii superioare și pe piața muncii pentru elevii și studenții din mediile defavorizate și dezvoltarea integrată a planurilor de la nivel instituțional privind inserția pe piața muncii și echitatea socială. Printre activitățile destinate facilitării accesului la studii superioare și accesului pe piața muncii al liceenilor și, respectiv, al studenților provenind din mediul rural și orașele sub 10.000 de locuitori din județul Alba și din județele conexe, se numără ateliere inovative de managementul carierei și orientare profesională, încheierea unor parteneriate sustenabile cu mediul economic, studii și analize, acțiuni de suport direct și facilitare a accesului pentru elevi și studenți, precum și dezvoltarea de instrumente on-line de comunicare și informare.

În zilele de 19 și 20 noiembrie a.c. au fost organizate și desfășurate ateliere de management al carierei și consiliere profesională pentru studenți, respectiv: studenții Facultăților de Drept și Științe Sociale, Facultății de Istorie și Filologie și Facultății de Teologie Ortodoxă în prima zi, iar studenții Facultăților de Științe Economice și Științe Exacte și Inginerești în cea de a doua zi. Agenda atelierelor a cuprins câteva teme de dezbatere de mare actualitate: Cariera în Științe juridice și administrative (Traineri: Miruna Tudorașcu, Cetean-Voiculescu Laura); Cariera în Științe sociale (Traineri: Bara Angela, Tomuș Alin); Cariera de profesor în învățământul preuniversitar (Traineri: Dărămuș Marcela, Cucea Ramona, Popa Larisa Laura, Chiciudean Ioan); Cariera în Științe umaniste (Traineri: Câmpan Diana, Panaite Ovidiu); Cariera în Științe economice (Traineri: Iuga Iulia, Dragolea Larisa ); Cariera în Științe exacte și inginerești (Traineri: Breaz Nicoleta, Aldea Mihaela, Begov-Ungur Andreea). Pe lângă prelegerile pe domenii, studenții au avut posibilitatea să învețe să își întocmească propriul plan de carieră de la psiholog Iulia Muntean și psiholog Răducan Ramona.

Tot în luna noiembrie s-au desfășurat și zece workshop-uri cu participarea unor reprezentanți ai angajatorilor, incluse în axa de activități Creșterea gradului de corelare a ofertei universitare cu piața muncii prin dezvoltarea de parteneriate, workshop-uri, studii și planuri instituționale. La aceste workshop-uri au participat cadre didactice, studenți și absolvenți din zece domenii majore în care UAB organizează programe de licență, masterat și doctorat, alături de numeroși angajatori, inspectori școlari de specialitate, reprezentanți ai unor firme multinaționale și ai unor instituții cu care UAB are încheiate parteneriate de practică profesională și de specialitate pentru studenți. În acord cu scopul principal al proiectului, întâlnirile au vizat creșterea echității în accesul la studii superioare și pe piața muncii pentru studenții din mediile defavorizate și dezvoltarea integrată a planurilor de la nivel instituțional privind inserția pe piața muncii și echitatea socială. La discuțiile pe tema enunțată s-au urmărit aspecte variate privitoare la promovarea echității în educație pe tot parcursul pregătirii profesionale și eficientizarea absorbției pe piața muncii a absolvenților, cu analiza celor mai relevanți indicatori care privesc învățământul preuniversitar și universitar: rezultatele obținute la examenele naționale, rata de promovabilitate și, bineînțeles, integrarea pe piața muncii potrivit competențelor și abilităților dobândite în timpul studiilor universitare de licență, masterat și doctorat, percepția mediului de afaceri asupra calității educației.

Au beneficiat de activităţile specifice desfășurate în cadrul proiectului 240 de elevi de clasele XI-XII, din mediul rural, din categorii dezavantajate socio-economic și de la liceele din localități sub 10.000 de locuitori, peste 300 de studenți din mediile defavorizate și peste 250 de participanți la workshop-uri despre inserția tinerilor pe piața muncii. Proiectul vizează atingerea câtorva obiective strategice: facilitarea accesului pe piața muncii pentru studenții provenind din medii defavorizate, prin acțiuni de susținere directă, orientare și consiliere în carieră; creșterea gradului de corelare a ofertei universitare cu piața muncii prin dezvoltarea de parteneriate, workshop-uri, studii și planuri instituționale; facilitarea accesului la studii superioare a liceenilor provenind din mediul rural și orașele sub 10.000 de locuitori prin acțiuni de susținere directă, consiliere și orientare profesională; creșterea gradului de informare despre accesul la studii superioare și inserția pe piața muncii prin extinderea; integrarea instrumentelor on-line cu utilizatori multipli de la nivel instituțional.
































Source: http://zhd.ro/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com